reklama

Ruka spievajúca

V nedeľu pršalo a bol to taký ten želaný dážď ako prvé sneženie. Ešte pred zimou sme si sľúbili, že tie ďalšie, tie sychravé nedele budú lenivé, že budeme za sklom revoltovať proti vážnosti a zhonu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ten rok bola zima vytrvalá akoby vedela o našej dohode a pritom sa cítila nedocenená. Viac sme sa o lenivých nedeliach nerozprávali, hlavne nie pred nimi, a ani sme nemuseli, mali sme pravidlá.

 Nalial som ti gin s tonikom a sebe skôr len gin. Trocha si váhala, ešte bolo ráno, ale necúvla si. To pršalo už od stredy a nemalo sa to zmeniť ani dnes. Nalial som si ďalší a pozoroval, ako si chcela vyskočiť z kože a naplánovať každú minútu, no nesmela si. Chvíľu som ťa takú nechal, pretože mám rád, keď podupkávaš s nohou akoby si potichu niečo vravela, niečo čo tvoja hlava musí a telo je už pripravené, len duša je niekde tam za oknom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 ,,Zaspievaj mi niečo, hocičo. Teraz a hneď, a len tak, bez toho, aby si váhala. Aby si vyberala niečo, čo by sa mi malo páčiť. Zaspievaj prvú vec, čo ti napadne a musíš hneď začať, inak to nebude ono.´´

 Myslím, že som vravel ,,zaspievaj,, a ty si počula ,,otvor sa mi teraz a hneď, pravdepodobnosť ďalšej nedele je mizivá...,, Muselo to tak byť, pretože kým si lúštila, dopil som tretí pohár a počul každú kvapku dopadnúť a každej jednej bol vďačný.

 Bez slov si ku mne podišla, chytila mi ruky a priložila k ušiam, vtedy kvapky za oknom nemali šancu. Potom si opatrne ustúpila a dávala mi najavo, že som nejaké plaché zviera, ktoré nechceš vystrašiť, a pritom si ním bola ty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 V nedeľu pršalo a ty si spievala. Spievala odvážne a precítene, alebo skôr viac či menej, keďže som bol v tú chvíľu hluchý a tvoja ruka bola tlmočníkom. Vtedy sa stala dirigentom a skúšal som hádať, čo si spievala. Tou rukou si mi celú skladbu zahrala a ani si to netušila.

 Budúcu lenivú nedeľu sa ťa musím spýtať, či je to práve tá skladba, ktorú si spievala.

Ján Zelenák

Ján Zelenák

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Dávno a potom Zoznam autorových rubrík:  Obilné mesto IObilné mesto IIObilné mesto IIIŽabaObilné mesto IV

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu