reklama

Ostrý Vrch

Kráčali sme po vráskach Karpát, po líci starca k jeho ozdobnej výške, odkiaľ vidí o niečo viacej ako my. Tam hore neklame, tam sú tváre pokútne a vietor šibe, tam možno počuť tiché rozhodnutia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Kráčali sme v unavených stopách a každý z nás k nemu niesol svoju tvár. Cestou hore sme opúšťali naše poznačené svety, naše malicherné rany. Myslel som na neho, ako priveľmi sme ho sklamali, ako pridlho pokúšali, až musel prasknúť. Niekde pri nízkej brade ho teraz zdobí hlboká jazva a ľudia vravia, že je hora slabá, pretože na nej postavili stožiar. No zdá sa mi, že sa ten starec nad nami zamračil, že sa z nás niečo vytratilo.

 Musel od tej zlosti prasknúť niekedy v skorej noci a nikomu z nás sa nezveril. To júnové ráno sme našli suché studne a ryhu lemujúc sklamanie, a i tak nás musel mať rád, keď tá ryha zastala kúsok pred našim domom. Preťali sa tepny i jeden prameň, ktorý niesol naše meno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ako dieťa som ho videl božský, že sa o neho opierali mračná, a vidím ho tak stále. Túlal som sa sním – po ňom a vyzýval tie mraky i blesky, nech uhodia na miesto, ktoré som im vybral. Na miesto, ktoré som označil zdvihnutím rúk, miesto, kde som stál. To vďaka nemu som mal tú silu, i keď ma choval v bezpečí.

 Kráčali sme po líci Ostrého Vrchu, popri jeho ryhe, a starec vo svojej polovici rozkázal vetru, aby nás otočil studenou rukou. Spoznal som to varovanie, malo pršať, mala prísť mrzká búrka a mne sa zachcelo naposledy zdvihnúť ruky k mračnám.

Ján Zelenák

Ján Zelenák

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Dávno a potom Zoznam autorových rubrík:  Obilné mesto IObilné mesto IIObilné mesto IIIŽabaObilné mesto IV

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu